„Content is king!” krzyczą specjaliści od marketingu na całym świecie, więc i ty chcesz mieć content. Dlatego zakładasz blog firmowy.

Moje gratulacje – jesteś o krok dalej przed każdym, kto jeszcze nie podjął tego wyzwania. Jeśli jednak wciąż zastanawiasz się, czy to była dobra decyzja, pozwól, że zademonstruję Ci kilka korzyści, jakie przynosi innym firmom prowadzenie i własnych blogów firmowych.

Jeśli zaś zastanawiasz się, czy w ogóle warto inwestować w tego typu działania, przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, co tracisz przez swoją bierność.

Korzyści prowadzenia bloga firmowego

Posiadanie i regularne prowadzenie bloga firmowego ma wiele zalet. Jakich, pytasz? Poniżej przedstawiam kilka najważniejszych:

  • blog firmowy poprawia pozycjonowanie strony firmowej: Google lubi wpisy blogowe i znacznie chętniej winduje je na wysokie pozycje. Dlatego tworzenie wartościowej treści sprawi, że klienci łatwiej znajdą Cię w gąszczu internetowej dżungli informacyjnej. Dobry content jest niczym latarnia morska na wzburzonym morzu, skutecznie przyciąga uwagę,
  • blog firmowy pozwala zyskać cenne linki do swojej strony: dobra treść rozchodzi się jak świeże bułeczki. Stwórz poczytny artykuł, a ludzie będą linkować go wszędzie – w mediach społecznościowych, na forach oraz innych blogach. Co to oznacza dla Ciebie? Między innymi to, że zwiększasz szansę na zdobycie kolejnych czytelników. Czytelników, z których część może skorzystać z Twoich usług lub kupi Twój produkt,
  • blog firmowy ułatwia poszukiwanie nowych klientów: lepsza widoczność w sieci i większy ruch na stronie to większe szanse na pozyskanie nowych potencjalnych klientów. Dobry content przyciąga internautów zainteresowanych tematyką, a to zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się nowych klientów,
  • blog firmowy pozwala pozostać w stałym kontakcie z klientami: zastanawiasz się w jaki sposób klienci korzystają z Twoich produktów? Chcesz wiedzieć, jak oceniają Twoje usługi? Chcesz dać im możliwość wypowiedzenia się na temat Twojej firmy lub zadanie dręczącego ich pytania? Daj im do dyspozycji komentarze pod wpisami. Tak buduje się zaufaną społeczność, a kto ją posiada wygrywa w przedbiegach z konkurencją,
  • blog firmowy pomoże Ci zyskać status eksperta: czy kupiłbyś samochód od gościa, który w życiu nie siedział za kółkiem? Myślę, że nie. Podobnie jest z innymi zakupami – lubimy robić je u ludzi, którzy znają się na swoich produktach. Jeśli w artykułach publikowanych na blogu przekażesz posiadaną wiedzę, będziesz doradzał odpowiednie produkty i podsuwał pomysły na ich wykorzystanie znacznie szybciej dorobisz się upragnionych milionów. Bo my, ludzie, wprost uwielbiamy kupować u tych, którzy znają własne produkty,
  • blog firmowy zaprezentuje Twoją markę: publikując regularne treści budujesz rozpoznawalność swojej marki, co jest biznesowym odpowiednikiem popularności. W połączeniu z poprzednim punktem – budowaniem wizerunku eksperta – zapewniasz sobie prawdziwe Wunderwaffe w walce z konkurentami nieprowadzącymi działań contentowych.

Blog firmowy to ciekawe narzędzie budujące Twoją pozycje na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Dobrze prowadzony pozwoli Ci wybić się spośród rywali ciekawą, merytoryczną treścią oraz będzie świetnym wsparciem sprzedażowym.

Jak blog firmowy wpłynie na Twój biznes?

Prowadzenie bloga to nie przelewki. Taki blog w niczym nie przypomina sweetaśnych blogasków tworzonych przez nastolatki. To ciężka praca nad jakościowymi treściami, która może wyciąć z życia kilka, jeśli nie kilkanaście godzin tygodniowo. Wysiłek włożony w przygotowywanie dobrego contentu ma jednak wymierne korzyści.

Jak podaje na swoim blogu (firmowym!) Hubspot (bardzo fajne narzędzie do działań inbound marketingowych), dla 55% biznesów prowadzących blog jest on sposobem na zwiększenie ruchu na stronie, a aż 57% przedsiębiorstw pozyskało w ten sposób nowych klientów!

To całkiem niezłe powody, aby zacząć regularnie publikować treści pod swoją marką, prawda?

*

Myślisz o blogu firmowym, ale nie masz czasu go prowadzić? Mogę Ci w tym pomóc! Napisz do mnie i przekonaj się, jak.